هواپیماها در سال2025 چگونه خواهندبود؟


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

  هواپیماها در سال2025 چگونه خواهندبود؟

 

 

 این سئوال کههواپیماها در سال2025 چگونه خواهندبود؟ در واقع محور طرحی است که آژانس فضائی آمریکا (ناسا) با سه شرکت بزرگ هواپیما سازی در آمریکا در میان گذاشته است وهدف از آن ساخت هواپیماهایی با سروصدای کمتر، دوستی با محیط زیست و مصرف سوخت کمتر و سرعت بیشتربود...



ناسا سرانجام تصاویری را از این هواپیماهای طراحی شده منتشر کرد که با نگاه اول به نظر می‌رسند صحنه‌هایی از فیلمهای علمی تخیلی باشند اما در حقیقت این تصاویر مربوط به طرحها و ایده‌هایی هستند که آژانس فضایی آمریکا برای هواپیماهای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته است.
 

براساس قرارداد امضاء شده بین ناسا و سه شرکت هواپیما سازی آریکا احتمال زیادی وجود دارد که این هواپیماها تا ۱۴ سال آینده به پرواز درآیند. هدف ناسا از این همکاری، توسعه یک خط از هواپیماهای سریعتر و بی‌صداتری است که نسبت به هواپیماهای امروزی سوخت را به روشی موثرتر و پاک تر می‌سوزاند. هر یک از این هواپیماها باید بتوانند با سرعت حداکثر ۸۵ درصد سرعت صوت پرواز کنند، فضایی به وسعت حدود ۷ هزار مایل را پوشش دهند و بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بار مفید (مسافر یا بار) را حمل کنند. 



آنچه را که در تصویر بالا مشاهده می کنید طرحی است که
Boeing X-48   نام دارد وشرکت بزرگ هواپیماسازی بوئینگ برای هواپیمای سال 2025 ارائه داده است. همانطور که مشاهده می کنید بدنه این هواپیما در با بالهای آن ادغام شده تا بتواند به سرعت به پرواز درآید و اوج بیشتری بگیرد و سوخت کمتری مصرف کند ، ولی این هواپیما در پرواز با سرعت کم مشکل خواهد داشت.
 
  شرکت Northrop  نیز در طرح ناساشرکت کرده وطرح هواپیمای زیر را ارائه داد است:


شرکت لاکهید مارتن نیز این طرح را ارائه داده است:

همانطور که می بینید این شرکت شکل لوله ای هواپیما را حفظ کرده با این تفاوت که بالهای جلو هواپیما به بالهای عقب متصل هستند وموتور این هواپیما در دم آن قراردارد.

براساس طرح ناسا هواپیماهای سال2025 باید با85درصد سرعت صوت پرواز کنند و بتوانند 22تا44تن بار ومسافر را تا11,265 کیلومترحمل کنندومصرف سوخت را تا40درصد و نسبت سرودارا تا 85درصد کاهش دهند. 


 
منبع : ibda3world.com

 


 

 

ازاین لینک  :  free-sms.fars-graphic.com/  

sms رایگان ارسال  کنید.  فقط به ایرانسل

  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 1:4 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت